Miss impossible - min häst

Idag hämtar jag och mamma våran häst. Vi ska hämta henne från Södertälje och ställa henne i grödinge. Vi har kollat runt på lite olika hästar (mest araber). Efter att Sahara åkt iväg ännu en gång så tröttnade jag helt på medryttarhästar, asså det är inget fel men jag kände att dom bara försvann och det blev massa problem så mamma bestämde sig för att vi skulle kolla runt lite på olika hästar. Vi kollade på ett halvblod men den var för hög, den var 6 år och fux. Sen kolla vi på en brun angloarab som verkade bra. Sen kollade vi på en skimmel arab. Vi bestämde oss för den bruna angloaraben. Hon var perfekt. Lagom hög och bra ålder, kunde ganska mycket för sin ålder och ja, det blev hon. Jag provred henne och tyckte hon verka bra. När vi hade provridit kom vi tillbaka en vecka senare och kolla hur hon var i stallet och två dagar senare bestämde vi oss för att hon skulle bli våran. Så så blev det. Idag ska hon hem till oss. Vi ska hämta henne klockan 3. Så det är ett tag kvar. Men jag längtar som fan för sen har jag en egen häst. Hon heter Miss impossible men kallas Missy och hon är som sagt en angloarab. Hon är snart 5 år och 160cm hög. 
Jag tänkte visa lite bilder på henne och på hennes mamma och pappa. Sen kommer jag blogga mera när vi har fått hem henne, alltså ikväll.
 
Pappa
 
Mamma
 
Och Missy som hon kallas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0