Det här är mina hästar del 2

Håkan är min sköthäst. Han är ett engelskt fullblod på 167cm i manken. Han går som tävlingshäst i hoppning och han tränas i dressyr, hoppning och fälltävlan men mest fälltävlan. Han är 19 år men det märks verkligen inte. Jag är bara skötare på honom då han är för svår för mig och ägaren är ägare till stallet och hon är så att ingen annan får rida hennes hästar. Så jag hade bara tur som fick bli skötare på honom.
Det började med att jag åkte till stallet för att rida Apashe och då medans mamma, jag och Maria var i stallet så skulle vi kolla om det fanns några som behövde medryttare och då sa Kiki (Håkans ägare) att jag kunde få bli skötare ist för medryttare på hennes häst. *Håkan* Så det ville jag och då när jag är där får jag ta in han från hagen, mocka, fixa hö och foder, sköta, duscha ibland, och sånt. Nån gång vill jag följa med honom på en träning eller tävling helst i falltävlan

Han är fett snäll, han gör aldrig nått och han brukar lägga sig ner i boxen när man är där inne.
Jag tror att han är Kikis äldsta häst som hon har haft längst.

Bilderna är tagna första dagen som jag var där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin häst

2012-05-31 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0