Granö i sommar!

Som förra sommaren så ska jag och mamma till Granö i sommar igen. Mamma ska ha Gigja som vanligt och jag som alltid har haft Tökk sen Bläsir flyttade ska ha henne men även kanske två andra. Jag ska ha Tökk (islandshäst) sen ska jag ha Buck (varmblod) och sen ska jag kanske ha en annan islandshäst som jag inte kommer ihåg namnet på. Förra sommaren var det bara "hobby" ridning. Men den här gången ska jag köra på både "hobby" ridning och träning. Med Tökk kommer det bara bli "hobby" ridning ute i skogen och barbacka på banan nån gång ibland då hon är ganska gammal (21 år) Med Buck (varmblodet) kommer det bli "hobby" ridning i skogen men även mycket träning på banan. Mest dressyr men även hoppning. Jag har ett mål med han och det är att hans höger eller om det var vänster galopp ska sitta. (Han kan inte båda galopperna) Med den andra islandshästen som jag inte kommer ihåg vad den hette ska jag mest "hobby" rida i skogen men även nått dressyrpass på banan oxå. Minna (Ammiis mamma) och Ammii kanske ska komma ner på helgen. Då kommer ju Ammii ta Tökk eftersom att hon är den lugnaste och Ammii inte rider så mycket. Minna tror jag kommer vilja ha Menja då Minna rider Western och Menja kan det. Men det är bara kanske som dom ska dit.

Lite bilder från när jag var där på min födelsedag det här året :)

Gigja i stallet

<-----Buck och den där islandshästen som jag inte kommer ihåg vad den heter ----->

Tökk i hagen

Ridbanan som jag och Buck ska träna på :p

Tökk i hagen

Tökk i hagen

Stallet

Gigja inne i stallet

Gigja i stallet

Gigja

Vänster: islandshästen som jag inte vet vad den heter, mitten: Buck, höger Gigja

Menja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0