Det här är mina hästar del 3

Tökk är min hyrhäst. Hon finns på granö tillsammans med Gigja. Hon betyder otroligt mke för mig. Hon var den första islänningen jag red. Det var oxå förra sommaren. Hon är helt klart bästa islänningen som finns. Ingen är som hon. Hon kan alla gångarter som en islänning ska kunna. Hon kan oxå hoppa.



Hon är röd brun med ljus brun man och svans. Hon är ungefär 138cm i manken. Ledar stoet i hagen men hon vet att hon inte kan bestämma över människorna och försöker därför inte med det.



20 år men det märks inte. Men islandshästar kan ju bli gamla och hon är deras äldsta häst så hon kommer inte säljas så jag är inte ett dugg rädd att förlora henne.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullig

2012-06-04 @ 15:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0