Nån frågesak som jag hitta på google...

Vem är jag?
Jag är en tjej på 14 år som bor i Tumba med min mamma. Jag har brunt hår och blåa ögon. 
 
Min medryttarhäst
Min medryttarhäst heter Sahara. Hon är ett sto på fem år. D ponny (147cm men växer fortfarande) hon är en korsning mellan New Forest och halvblod. Hon har hoppat 130cm och löshoppat 150cm. Dressyren går framåt oxå. Hon står i Grödinge i ett litet stall nära Södertörn där jag kommer träna hoppning sen.
 
Mina mål med min medryttarhäst
Mina mål med Sahara är att utvecklas i både hoppning och dressyr, och få bästa kontakten med henne. Nu ska vi satsa på dressyren för tränare, och hoppningen med mamma. Sen blir det hoppträningar på Södertörn och sen är det bara ut på tävlingar. Det är mitt mål. 
 
 Jag och ridning
Min mamma har alltid gillat hästar, hon hade 3 hästar när hon var liten. Sen hade hon medryttarhästar och när jag var liten hade hon en egen häst. Så hästar har alltid funnits där för mig. Så jag red lite då och då och sen när jag var 4-5 år följde jag med Ammii till hennes ridskola och då fick jag ideen att prova vara med på hennes lektion. Och efter det började jag rida där. Det var på Karlslund. Sen fick jag foderhästar av min pappas fru. Efter det började jag på en annan ridskola och samtidigt hade jag lite olika medryttarhästar. Sen förra året slutade jag på ridskolan och satsade på min dåvarande medryttarhäst Lillan. Sen blev det Melissa, sen fick jag nåra lektioner på Sören, sen fick jag bli "medryttare" på Apashe och sen fick jag nåra lektioner på Iona. Jag red oxå en häst som heter Thaleia den tiden. Och nu har jag hittat rätt hos Sahara. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0