Jag älskar dig mamma, vad skulle jag vara utan dig?

Min mamma har alltid funnits där, alltid. När jag behöver henne på alla sätt. Hon och jag har gjort nästan allt tillsammans. Hon är min mamma, min förebild. Jag älskar henne så sjukt mycket. Vi har haft våra bråk.
Jag har inte alltid vart snäll mot henne men jag har aldrig slutat älska henne. Visst jag har tyckt att hon är världens jobbigaste ibland när hon tjatar på mig om saker men inerst inne vet jag att hon bara vill väl. Alla gånger det har varit jobbigt har hon vart där. Hon märker direkt på mig om det är nått, då finns hon där. Min mamma är bäst för mig. Jag är stolt över henne. Jag vill inte berätta om hennes liv. Men jag vill säga att jag är sjukt stolt över henne. Mamma du har kommit sjukt långt med jobbet. Du är ju den som alla kommer till om det har blivit nått fel. Den som alla förväntar sig kunna allt. Och du kan allt. För du är min mamma. Jag äskar dig. Jag vill alltid göra dig stolt. I slutet av 7an skolkade jag minst 2 lektioner varje dag. Det gjorde dig besviken. Men jag lovar, du kommer bli stolt. Jag vill att du ska bli stolt över mig. Så jag lovar dig i 8an och 9an kommer du vara så stolt över mig. Jag lovar att vara på alla lektioner. För det gör dig stolt.
Du är stolt över mig för att jag och Iona har kommit så långt. Vet du hur bra det känns när du är stolt över mig?
Jag kommer alltid vara stolt över dig.
Seriöst, vad skulle jag vara utan dig? Jag skulle inte vara här där jag är idag. Det är du som har peppat mig hela mitt liv. Det är du som fortsätter peppa mig. Det är du som vill hjälpa till när jag mår dåligt. Det är dig jag går till när jag mår dåligt för i din närhet mår jag alltid bra. Med dig vid min sida klarar jag allt. Att känna att du alltid finns är en trygghet för mig och det bästa av allt... Jag vet att du aldrig kommer lämna mig eller låta mig gå. Jag kommer aldrig vilja gå. För jag älskar dig mest. 
Kom ihåg, hur mycket vi än bråkar och sånt så kommer jag alltid älska dig. Och alla bråk vi har haft ångrar jag. Men det viktigaste av allt...
Kom ihåg att JAG ÄLSKAR DIG
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0