För oss är allting mycket bättre utan dig

Jag gillade dig. Ibörjan. Kände dig inte så bra och inte så länge. Men du var bra. Du var den jag gick till varje gång jag var ledsen nästan. Samma för han. Men vafan hände? På vägen, du är inte den du var förut. Jag vet, folk förändras. Men inte såhär. Inte ens din bästa vän vet vem du är längre. Om inte han vet vem du är vem vet det då? Eller aa din förra bästa vän.
-
-
Fattar inte varför. Allt var ju så bra mellan oss, dig mig och han. Men med tiden så blev du som ett hot mot mig. Du började sprida falska rykten och snacka skit om mig och sen när det inte funkade gick du på han. Fattar inte. Blev det bättre? Nej bara sämre. Du fattar inte. Du var en helt underbar vän förut. Jag verkligen älskade dig som vän och det gjorde han oxå. Men vad hände? Nu. Du är inte den du var då. Du är inte den underbara vännen som alltid anns där som vi båda älskade. Du har blivit nån annan. En skitsnackare, som skyller på andra för att slippa ta koncekvenserna och sprider sykten. Inte nån vi älskar längre.
-
-
Du fattar det kanske inte nu. Du tycker säkert att vi är dumma i huvet nu. Men med tiden kommer du fatta själv. Att det du har förlorat är nått du behövde. Du kanske inte direkt behöver mig men du behöver han. Det vet jag. Men det vet du inte just nu. Men med tiden kommer du börja inse. Men då är det redan försent.
-
-
Allt är redan borta nu..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0