Dag 1-15 gör alla nu på en gång

Dag 1 - Presentera dig och din medryttarhäst
 Jag heter Isabelle, 14 år och har ridit i 9 år. Två månader på min medryttarhäst som heter Iona och är 4 år. 



Dag 2 – Min första medryttarhäst

Jag tror det var Jock (bilden är hittad från google och det är paateres.webblogg.se som har tagit bilden, kolla hennes blogg)


3 - Min största rädsla inom hästsport

Att det ska hända Iona eller Apashe (hästen jag har lånat medans jag letat medryttarhäst som jag fortfarande rider ibland) nått

Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Jag har alltid gillat hästar, antagligen för att min mamma oxå gör det. Men jag började på ridskola när jag var 5 år. Då följde jag med Ammii där hon red och det såg så kul ut så jag ville prova så mamma betalade för att vara med en gång och sen började jag oxå där. 


Dag 5 - Det här finns i min rykt låda
Olika borstar, hovkrats, en grimma, ett grimskaft, en shampoflaska, hästgodis, mankam, toffsar och sånt

Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Asså vet inte riktigt, det är väll att vara med Iona och Apashe?

Dag 8 - Min hästs vardags outfit

Svart sadel, svart träns, vit vojlock och vita benlindor.

Dag 9 - Mitt bästa häst minne
Mamma hade en medryttarhäst som stod i ett stall med nästan bara fullblod, det fanns ett halvblod oxå, jag skulle få följa med och rida ut med mamma och då skulle jag rida halvblodet och efter ridturen så blev jag medryttare på han. (jag var medryttare på han i nästan ett år, anledningen till att jag inte är det längre är för att han dog för 4 år sen i cancer..


Dag 10 - Mina drömmar
Att komma jävligt långt med Iona inom hoppning.


Dag 11 - En bild på stallet

Dag 12 - Det här saknar jag
Att kunna rida med mamma, det skulle vara perfekt om det fanns en häst till henne i Dalsta oxå. Det skulle vara bäst om hon kunde få den här hästen för det är Ionas bästa kompis


Dag 13 - En nytagen bild och 5 fakta som beskriver din häst

Nyfiken, het, testar, snäll, bäst


Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Jag vet inte, jag mår bara bra av det. Kanske för att hästarna alltid har funnits.


Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!
Hittat varandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0